• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
משפט

שני מנתחים מרמב"ם יפוצו במיליון שקל, לאחר שזוכו בביהמ"ש

שני הרופאים מרמב"ם נשפטו באשמת גרימת מוות של ילדה בת 11 - חרף עמדת הפרקליטות שאין די ראיות להאשימם - וזוכו

צוות ניתוח (צילום: אילוסטרציה)
צוות ניתוח (צילום: אילוסטרציה)

שני רופאים בכירים לשעבר, ד”ר גדעון שושני וד”ר אדמונד קסיס שהועסקו בעבר ברמב"ם, יפוצו בחצי מיליון שקל כל אחד, לאחר שזוכו בבית משפט מאשמת גרימת מוות עקב רשלנות רפואית. על הפיצוי סוכם בין פרקליטי הרופאים לבין פרקליטות המדינה, עוד לפני שהשניים הגישו בפועל תביעה לפיצויים לבית המשפט.

ד"ר שושני שימש ב-1999 מנהל המחלקה הכירורגית ברמב"ם וד"ר קסיס היה רופא בכיר בה. הם הואשמו בכך שגרמו למותה של ילדה בת 11 שסבלה מפיגור מוטורי קשה, לא דיברה וסבלה מגידולים שפירים ושהתה במעון מיוחד. לבית החולים הגיעה עם נפיחות בבטן, חום והקאות ודיממה. היא עברה בדיקה מקפת בידי ד"ר שושני ובניתוח נתגלה נקב בקיבה ודימום בחלל הבטן. שעתיים לאחר שהועברה לטיפול נמרץ ילדים בתום הניתוח – מתה.

כאשר הוגשה התביעה עמדת פרקליטות מחוז חיפה הייתה שאין די ראיות להאשימם. שופט חוקר מונה לבחון את פרטי הפרשה וחקירתו התמקדה בתפקוד הרופאים, והתברר כי האישום נכפה על הפרקליטות. היועץ המשפטי לממשלה בשם הפרקליטות עתר בהליך נדיר לבג"צ נגד ההחלטה להעמיד את שני הרופאים לדין. בסופו של דבר הוגש כתב אישום ב-2005 וכעבור שש שנים – השניים זוכו.

על ההחלטה לפצות את שני הרופאים נמסרה תגובת הפרקליטות: "למדינה הגיעה פנייה בטרם הגשת תביעה אזרחית (לפיצויים) והצדדים הגיעו להסכם שאושר".

נושאים קשורים:  משפט,  משפט,  תביעת רשלנות רפואית,  המרכז הרפואי "רמב"ם"
תגובות
דר ע
30.05.2013, 20:01

שופט חוקר הוביל ציד מכשפות והרס חיים שלמים של שני רופאים

ד"ר ב
30.05.2013, 20:51

הייתה חובה לתבוע את השופט החוקר ואם צריך - שהוא ישלם מכיסו את הפיצוי. בפסיקות הזויות רבות נעשה עוול לרופאים מסורים.

ד"ר קראוס
30.05.2013, 20:57

גם שופט עלול לטעות כמו כל בעל מקצוע. אולם לפי הנתונים שבכתבה, מסתמן שגורמים רבים במערכת התריעו בזמן אמת שהשופט החוקר שוגה ולמרות זאת הוגש כתב אישום. התנהלות כזו יכולה לרמז על איזו "אג'נדה" אצל אותו החוקר, שהיא דבר פסול ביותר אצל שופט. האם אין בכך די על מנת לפתוח בחקירה? להשעות אותו עד לסיום החקירה? לדרוש שהחקירה תעשה ע"י גורם חיצוני למערכת המשפט? והרי מערכת זו דורשת שתקלות במערכת הרפואית לא תחקרנה בתוך המערכת הרפואית אלא מחוצה לה...

ד"ר נוי
31.05.2013, 23:31

לי דווקא נראה שמדובר ב"הרצחת וגם ירשת".
הפרקליטות עשתה כל שביכולתה כדי לטייח את המקרה.ואחר כך הגישה כתב אישום והגיעה לעסקה מוזרה ובלתי סבירה של no case to answer עוד לפני שנשמעו הראיות.
כלומר משחק מכור מראש. הפרקליטות לא רצתה להעמיד את הרופאים לדין, ומהשופט הכריח אותה להעמידם לדין עשתה הכל כדי להכשיל את המשפט.
את הפרשה הזו יש לפתוח מחדש.