חדשות

בריטניה: ה-NHS מבזבז לפחות מיליארד פאונד בשנה על טעויות רפואיות

לדברי שר הבריאות, זיהומים לאחר ניתוח, טעויות ברישום תרופות וטעויות אחרות שניתנות למניעה גוזלות מבתי החולים סכומי עתק

20.10.2014, 10:30

טעויות ברישום תרופות, זיהומים שניתן להימנע מהם לאחר ניתוח וטעויות אחרות בבתי החולים גורמים לבזבוז של כמיליארד פאונד (1.6 מיליארד דולר) בשנה במערכת הבריאות הממלכתית של בריטניה (NHS); כך מסר שר הבריאות הבריטי, ג'רמי האנט, בדיווח שפורסם בכתב העת הבריטי BMJ.

האנט אמר, שדו"ח חדש מטעם המחלקה לבריאות מספק הוכחה לגבי הבזבוז שנובע מאיכות הטיפול הנמוכה ב-NHS. הדו"ח העריך, כי טעויות הניתנות למניעה עולות לפחות מיליארד פאונד בשנה, ואולי אף מטפסות לכ-2.5 מיליארד פאונד בשנה. כך למשל, מתן מינון גבוה מידי של תרופה עולה כ-770 מיליון פאונד בשנה בשל עלויות הטיפול בתופעות הלוואי.

לפי הדו"ח, ה-NHS יכול לחסוך בין 200 ל-300 מיליון פאונד בשנה על ידי הפחתת מספר החולים שמפתחים זיהום לאחר ניתוחים אורתופדיים; אבחנה טובה יותר של ספסיס יכולה לחסוך 196 מיליון פאונד בשנה, על ידי קיצור משך האשפוז. הדו"ח גם מעריך, שה- NHS מוציא קרוב למיליארד פאונד בשנה על עלויות משפטיות.

האנט אמר, כי טיפול איכותי אינו רק טוב יותר עבור המטופל, הוא גם מפחית את העלויות עבור ה-NHS. לדבריו, "יש להשקיע יותר משאבים לשיפור איכות הטיפול מאשר לבזבז כספים לאיחוי השברים לאחר שדברים משתבשים.כאשר התקציב מוגבל, טיפול לא איכותי הוא הטיפול היקר והבזבזני ביותר שישנו".

לדברי מנכ"ל הקולג' לסיעוד, פיטר קרטר, מרבית הטעויות נובעות ממחסור בכוח אדם. נפילות ומצבים שניתנים למניעה, כמו פצעי לחץ, מתרחשים כאשר אין מספיק כוח אדם במחלקות כדי לדאוג כראוי לכל מטופל, ולא בגלל שצוות הטיפול אינו מודע לסיבוכים האפשריים.

ערכה: ד"ר שירי אלפרט

נושאים קשורים:  חדשות,  רשלנות רפואית,  בריטניה,  NHS,  תקציב הבריאות,  עלויות טיפול
תגובות