חדשות

הקונגרס האמריקאי ידון בהצעת חוק שנועדה להגביל האפשרות לתביעות רשלנות רפואית

ההצעה מפלגת את מחנה הרפובליקנים בקונגרס, כך שלא ברור אם תזכה לאישור בית הנבחרים; נועדה לחסוך כ-5 מיליארד דולר למערכת הבריאות האמריקאית כתוצאה מ"רפואה מתגוננת" וכספי פיצויים

בית הנבחרים של ארה"ב, הקונגרס (צילום: אילוסטרציה)

הקונגרס האמריקאי עשוי להצביע השבוע על הצעת חוק שצפויה להגביל אפשרות להגשת תביעות רשלנות נגד רופאים, בתי חולים ומוסדות אחרים בתחום הבריאות, כמו בתי אבות. המתנגדים הדמוקרטים להצעת החוק טוענים שאיננו חוקתי, וגם בקרב המחנה הרפובליקני נרשם פיצול בנוגע להצעה, כך שלא ברור אם יש רוב לאישורה.

לדברי חברי הקונגרס הדמוקרטים, "הצעת החוק מספר 1215 להגנה על הגישה לטיפול רפואי" נועדה ליישם רפורמה מרחיקת לכת בכל הנוגע לתביעות רשלנות רפואית. היא הועבר בבהילותת לדיון בוועדה ללא שימוע ציבורי.

"חבילת התקנות והצווים שבהצעת החוק יעזרו לרופאים ויפגעו במטופלים", הסביר לתקשורת דין קלאנסי, מנהל-שותף בחברה העוסקת בייעוץ בתחום מדיניות ציבורית. היא מציבה משוכות גבוהות בפני מטופלים, כך שיהיה להם יותר קשה להגיש תביעות על רשלנות רפואית, כאשר נפגעו מטיפול שקיבלו וכן ביכולתם לקבל פיצוי אם ינצחו בבית המשפט".

מנגד, התומכים בחוק טוענים שהוא ישפר את הגישה לקבלת טיפול רפואי, יפחיתאת מספר הבדיקות שלרוב אינן הכרחיות ושרופאים מפנים אליהן כחלק ממגמה של "רפואה מתגוננת" וכן יפחית פסיקות של חבר מושבעים לפיצויים למטופלים. כך, טוענים היוזמים, יירדו עלויות הטיפול הרפואי בארה"ב.

קלאנסי אמר, בהסתמך על מחקר, כי לנזקי רשלנות רפואית השפעה קטנה על עלויות הטיפול הרפואי. "תביעות רשלנות רפואית מהוות אולי 2.5% מסך עלויות הטיפול הרפואי – כך שלא הרבה כסף ייחסך בגלל 'הרפורמה' וההגבלות שיוטלו על מי שרוצה להגיש תביעת פיצויים לרשלנות רפואית", אמר היועץ.

ועדת התקציב של הקונגרס העריכה כי הוא יביא לחיסכון של 5 מיליארד דולר בשנה – אבל קלאנסי טוען שזו קביעה המבוססת על נתונים לא עדכניים. הוא גם הביע חשש שהחוק החדש יביא לביטול חוקים ברמת המדינה ב-50 מדינות ארה"ב' שבהם הממשלים המקומיים קובעים כיצד יתנהלו מחלוקות בין מטפלים לרופאים ו/או בתי חולים שבהם טופלו.

נושאים קשורים:  חדשות,  ארה"ב,  רשלנות רפואית,  אתיקה,  קונגרס
תגובות
אנונימי/ת
19.06.2017, 18:33

בניגוד לדיעה הרווחת לא כל תביעת רשלנות רפואית היא מופרכת, ראו מקרים שפורטו כאן:

http://www.Rashlanut.co.il

.