חדשות

"שיבא" מקימה עם "טריוונצ'רס" קרן הון סיכון למימון סטארטפים לבריאות דיגיטלית

זו הפעם הראשונה שקרן השקעות פרטית ומוסד ממשלתי משתפים פעולה. המהלך קיבל את אישור החשב הכללי במשרד האוצר ומשרד בריאות

סגן מנהל "שיבא" לרפואה וחדשנות, פרופ' איל צימליכמן, "שילוב אטרקטיבי למשקיעים" (צילום: "שיבא")

המרכז הרפואי שיבא בתל השומר מקים קרן הון סיכון בשם TVARC בשיתוף קרן ההשקעות הפרטית טריוונצ'רס במטרה לגייס 45 מיליון דולר להקמה ולמימון עשרות סטארטפים שיהיו מבוססים על הידע, כוח האדם והמשאבים הרפואיים של "שיבא" וימומנו על ידי הקרן, כך מדווח הבוקר (א') "דה מרקר".

בדיווח נמסר כי זו הפעם הראשונה שקרן השקעות פרטית ומוסד ממשלתי משתפים פעולה. המהלך קיבל את אישור החשב הכללי במשרד האוצר ומשרד בריאות. הקרן תוכל להשקיע גם בסטארטפים שלא צמחו ב"שיבא", ובלבד שיתאימו למטרותיה. הכיוון הכללי הוא פיתוחים בתחום הבריאות הדיגיטלית ומכשור חכם כמו סנסורים לבישים ומוצרים שמודדים, מנטרים ומשדרים.

עוד נמסר כי השותפות בין הקרן לבין המרכז הרפואי היא כמעט נטולת סיכון עבור "שיבא", שלא ישקיע כסף בקרן וגם לא יהיה אחראי על גיוס הכספים. על פי ההסכם יקבלו "שיבא" והקרן 20% מרווחי החברות בהן תשקיע הקרן.

סגן מנהל "שיבא" לרפואה וחדשנות, פרופ' איל צימליכמן, מסר לעיתון: "בתום שבע שנים יעברו אלינו ואל הקרן 20% מכל הרווחים ו-80% יועברו למשקיעים. אם סטארט־אפ שצמח ב'שיבא' יעשה אקזיט, בית החולים יקבל 55% מהרווחים שיושקעו בטכנולוגיה או במחקר, הממציא יקבל 35% ו-10% יועברו למשרד האוצר".

בטווח הקצר, עד אפריל 2019, מקווים שני הצדדים שהקרן תגייס 25 מיליון דולר להשקעה בחברות הראשונות. פרופ' צימליכמן: "גיוס הכספים הוא באחריות 'טריוונצ'רס'. כל העניין העסקי יתבצע מול קרן ההשקעות והעובדה שהתחברה אלינו נותנת לה יתרון של אמינות ומוניטין. אנחנו מאמינים שהשילוב של ניסיון עסקי של הקרן ושל 'שיבא' יהיה אטרקטיבי למשקיעים".

מיכל גבע, מנהלת שותפה ב"טריוונצ'רס", אמרה לעיתון כי הקרן מקווה למשוך משקיעים חזקים משום שחברות הפורטפוליו המשותפות יקבלו גישה למסד הנתונים הרפואי. "המודל של בית חולים עם מאגר מידע משמעותי, בשילוב עם הרופאים המטפלים וקרן המספקת את המשאבים הפיננסיים והליווי העסקי, יאפשר ליזמים להעלות רעיונות חדשניים ומדויקים ויקצר עבורם לוחות זמנים בפיתוח ואינטגרציה לשוק".

נושאים קשורים:  פרופ' איל צימליכמן,  קרן הון סיכון,  קרן השקעות טריוונצ'רס,  מכשור רפואי,  חדשות
תגובות