• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
קורונה בישראל

משרד הבריאות מגבש הנחיות לציבור על חובת השימוש במסיכות, גם מאולתרות

נבחנת הטלת סגר מלא על מוקדי התפרצות עיקריים ביישובים ובאזורים שבהם צפיפות אוכלוסיה גבוהה | פיקוד העורף יסייע בפיקוח על מוסדות סיעודיים

קורונה בישראל. צילום נתי שוחט/פלאש 90

משרד הבריאות מגבש הנחיות לציבור הרחב בדבר חובת שימוש במסיכות, לרבות מאולתרות. מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב אמר הבוקר (ג') בתדרוך לתקשורת כי הנושא נבדק וייתכן שההנחיות יפורסמו עוד היום.

בתדרוך שבו השתתפה גם ראש שירותי בריאות הציבור פרופ' סיגל סדצקי, נמסר בנוסף כי "כרגע נראית ירידה מסוימת במספר החולים החדשים".

בר סימן טוב אמר: "אנחנו עוקבים אחרי התחלואה בארץ ובעולם. רואים שמספר הנדבקים והחולים בארץ ממשיכים לעלות, אבל התמונה שאנחנו מסתכלים עליה בצורה יותר משמעותית היא תמונת המצב החולים הקשים והנפטרים ובה רואים עלייה. אתמול ראינו עלייה מאוד גדולה ביום אחד, שלשמחתנו התמתנה היום. אנחנו עדיין לא יכולים לומר שיש שינוי מגמה. אנחנו חוששים שאם הציבור לא יקפיד על הכללים לקראת חג הפסח, נראה עלייה במספר המודבקים. היום אנחנו משלמים את מחיר אירועי חג הפורים. אנחנו חוששים שחג הפסח יביא לאירועים משמעותיים יותר".

בר סימן טוב הודיע כי אכן נבחנת אפשרות של הטלת סגר מלא על מוקדי התפרצות עיקריים. במהלך היום יתפרסמו הפרטים. התמקדות תהיה בעיקר ביישובים ובאזורים שבהם יש צפיפות גבוהה של אוכלוסיות.

בהתייחסם לצעדים הננקטים במוסדות הסיעודיים, שבחלקם נרשמה תחלואה, אמר בר סימן טוב: "התחלנו לפעול בנושא זה בשבוע שעבר כדי שפיקוד העורף יתחיל לקחת אחריות על מוסדות אלה. תהיה נוכחות חיילים שיראו שהעבודה מתבצעת באופן תקין, ששומרים על כללי היגיינה והוראות אחרות. בהתאם לצורך יהיה תגבור. לאור הקושי שחלק מהעובדים במוסדות אלה נמצאים בבידוד, פיקוד העורף נערך לסייע". פרופ' סדצקי הוסיפה: "יש להקפיד על ההנחיה בדבר הגבלת מספר הנכנסים והמבקרים באותם מוסדות. כל אדם נוסף שמגיע הוא פוטנציאל הדבקה".

פרופ' סדצקי מסרה בנוסף כי מספר הבדיקות היומיות הוגבר בהתאם ליעדים שנקבעו.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  סגר,  מסיכות הגנה,  משרד הבריאות,  מגיפת הקורונה,  קורונה,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב
תגובות