חדשות

"איכילוב" רכש מכשירי הדמיה מתקדמים בכ-50 מיליון שקל

פרופ' אריה בלשר, מנהל אגף הדימות: "עם הציוד החדש נוכל להפחית בצורה משמעותית את החשיפה של החולים לקרינה"

פרופ' אריה בלשר, מנהל אגף הדימות ב"איכילוב". "נוכל לבצע בדיקות ביעילות ובאיכות גבוהה ביותר". צילום: דוברות בית החולים

המרכז הרפואי תל אביב-איכילוב הצטייד השנה בציוד הדמיה חדש בשווי כ-50 מיליון שקל שייתן מענה ליותר מחצי מיליון ישראלים מכל רחבי הארץ העוברים בו בדיקות דימות מדי שנה. "עם קליטת כלל הציוד נוכל לבצע בדיקות ביעילות, באיכות גבוהה ביותר ונוכל להפחית בצורה משמעותית את החשיפה של החולים לקרינה", מסר פרופ' אריה בלשר, מנהל אגף הדימות.

הציוד החדש כולל שלושה מכשירי CT חדשים כשמכשיר חדש רביעי יותקן בימים בחודשים הקרובים והחלפת מכשיר MRI מתוך ארבעה מכשירי ה-MRI הפועלים ב"איכילוב".

בנוסף, הוחלף מערך מכשירי צילום הרנטגן והשנה נרכשו לא פחות משישה חדרי צילום רנטגן דיגיטליים לאגף הדימות ולמיון. בנוסף יותקן השנה מכשיר צילום דיגיטלי מתקדם בחדר הטראומה החדש שנבנה בימים אלה. עוד נרכשו עשרה מכשירי צילום רנטגן דיגיטליים ניידים לביצוע צילומים במחלקות השונות, מתוכם מכשיר צילום ייחודי לצילום פגים בטכנולוגיה מופחתת קרינה. נרכשו גם חמש ניידות שיקוף וצילום רנטגן דיגיטליות לשימוש בניתוחים וניידת שיקוף צילום דיגיטלית תלת מימדית מתקדמת לשימוש בחדרי הניתוח.

לצד זה רכש בית החולים גם מכשיר שיקוף רנטגן לצנתורי מוח ולפעולות נוירורדיולוגיות פולשניות. גם היחידה לדימות השד זכתה לשדרוג משמעותי עם רכש של מיטה חדשנית לביצוע ביופסיות לגידולי שד. עם המיטה נרכשו מחשבים מתקדמים לביצוע מונחה ומדויק של ביופסיות.

בתחום הדימות באמצעות אולטרסאונד נרכשו שני מכשירי אולטרסאונד ניידים לדימות ליד מיטת החולה ביחידות לטפול נמרץ, לחולי קורונה וכן לדימות של חולים שעוברים פעולות פולשניות.

למען תפעול מדויק ויעיל, בית החולים רכש מערכות מחשוב חדשניות - מערכת מידע רפואי לתפעול ואחסון של פענוחים של בדיקות דימות וכן מערכת PACS המשמשת להצגה, לשמירה ולאחסון של תמונות דימות. נרכשה גם כמות גדולה של צגי מחשבים המשמשים כתחנות פענוח לצורך אבחון לרופאים הרדיולוגים.

נושאים קשורים:  דימות,  פרופ' אריה בלשר,  איכילוב,  רנטגן,  MRI,  חדשות
תגובות