חדשות

פעילים חברתיים: "מערכת הבריאות צריכה עירוי תקציבי"

לקראת גיבוש תקציב המדינה, פעילי המרכזים לצדק חברתי ותנועת השומר הצעיר הפגינו הבוקר בכיכר הבימה בדרישה להגדיל את תקציב הבריאות כפי שהובטח בקווי היסוד להקמת ממשלת השינוי

המיצג בכיכר הבימה הבוקר. צילום: מרכזים לצדק חברתי

פעילי "מרכזים לצדק חברתי" ותנועת השומר הצעיר ערכו הבוקר מיצג מיוחד בכיכר הבימה בתל אביב ובו דרשו מהממשלה לקיים את קווי היסוד להקמתה ולהגדיל את תקציב הבריאות. הפעילים לבשו כותנות חולים, והתחברו לעירויים מדומים, ריקים למחצה משטרות, בניסיון להמחיש את הצורך של מערכת הבריאות בהזרמת כספים כדי להשתקם. הפעילים הסבירו לעוברים ושבים על קריסת מערכת הבריאות בשלטים ודפי מידע שונים.

"אנחנו דורשים שהממשלה תקיים את מה שהבטיחה בקווי היסוד להקמתה: גידול בתקציב הבריאות", אמר זיו רוזנברג, דובר תנועת הבוגרים של השומר הצעיר והמרכזים לצדק חברתי. "בשנים האחרונות נחשפנו לתופעות מדאיגות כמו מתמחים ואנשי צוות שעובדים סביב השעון ולא מצליחים לעמוד בעומס. אסור להשלים עם זה, כולנו נפגעים מכך יום יום. אנו דורשים מהממשלה לפעול בהתאם למתווה שהוחלט עליו בהסכמים הקואליציוניים ולחזק את מערכת הבריאות. מערכת הבריאות לא פחות חשובה מהביטחון והגיע הזמן שזה יתבטא גם בתקציב המדינה".

"מרכזים לצדק חברתי" קמו בינואר 2016 בשיא המאבק על מתווה הגז. התנועה יוסדה על ידי תנועת הבוגרים של השומר הצעיר ופועלת לקדם צדק חברתי ושוויון לכל הקבוצות בחברה הישראלית באמצעות תנועת שטח רחבה ועצמאית. כיום חברים במרכזים כ-80 אלף אזרחים שהפכו לפעילים מעורבים, חלקם כנציגי ציבור ברשויות המקומיות. המרכזים עצמאים ופעילותם לא נתמכת על ידי עירייה או מפלגה, אלא מתבססת על תמיכתו של הציבור. 

נושאים קשורים:  מרכזים לצדק חברתי,  השומר הצעיר,  תקציב מערכת הבריאות,  מיצג,  הפגנה,  פעילים חברתיים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
30.07.2021, 09:26

המדינה לא אשמה שמערכת הבראיות שלנו היא בזבזנית בטרוף. לא באה עם שום תוחנית התיעלות, לא מעודדת יוזמות חיסכון, כלום!
רמדיה מצד אחד צריכה לתת לכל בית חולים להתנהל תקציבית לבד, כמו פרטי, לבקש גם דין וחשבון קפדני על כל גרוש (לא קשה לכשות, רק עם רוצים באמת), לבקש תוחנית מסודרת להתייעלות ואחר כך לתת כסף.
לצערינו התהליך הוא הפוך. ולכן ה״סאגא״ ממשיכה. איך אחרת אפשר לשמור בפנים גדודים שלימים של אדמיניסטראטורים מיותרים, מזיזי נייר וכד.
למה האירגונים לא מפגינים מול הנהלות בתי החולים?

אנונימי/ת
30.07.2021, 10:33

עוד נתגעגע לליצמן שכל כך אהבנו לשנוא....