חדשות

המתמחים מתריעים: "על בתיה"ח להיערך להתפטרות ההמונית"

הרופאים המתמחים מתנגדים בתוקף למתווה התורנויות של 22 שעות רצופות ומאיימים להתפטר בשבוע הבא | השר הורוביץ: "אני ניגש לקיצור התורנויות כמה שיותר ואיפה שאפשר, אבל זה תהליך הדרגתי"

מחאת המתמחים. צילום ארכיון: תומר נויברג/ פלאש 90

יותר מ-1,600 מתמחים, סטאז'רים וסטודנטים חתמו על כוונתם להתפטר במידה שיאושר מתווה קיצור תורנויות שחורג מ-18 שעות עבודה רצופות (16+2), זאת במסגרת עצומת התפטרות המונית שיזם ארגון המתמחים מרשם. המתמחים מוחים על מתווה התורנויות שמקודם בימים אלה על ידי גורמים במערכת הבריאות ובמערכת הפוליטית, המתייחס לתורנויות של 21/ 22 שעות רצופות ומתנגדים לו בכל תוקף.

ד"ר ריי ביטון, יו"ר ארגון הרופאים המתמחים מרשם, פנתה אמש (א') במכתב לראש הממשלה נפתלי בנט, לשר הבריאות ניצן הורביץ ולרוה"מ החלופי יאיר לפיד והתריעה: "הנחו את בתי החולים להיערך להתפטרות ההמונית, כדי שהמטופלים לא ייפגעו".

בפנייתה ציינה ד"ר ביטון כי "בעוד עשרה ימים (ב-6.10), יום פקיעת היתר שרת הכלכלה המאפשר להעסיק את הרופאים המתמחים בתורניות של 26 שעות, וככל שלא יאושר עד אז מתווה לקיצור תורניות שלא חורג מ-18 שעות ההעסקה רצופות, בתי החולים בארץ יאלצו לפעול ללא 1,600 מתמחים, סטאז'רים וסטודנטים".

שר הבריאות הורוביץ הגיב אמש על כוונת המתמחים להתפטר בשבוע הבא בעת שסייר במרכז הרפואי הממשלתי וולפסון בחולון. "בימים הקרובים יוצג מתווה מוסכם לקיצור התורנויות", אמר הורוביץ והוסיף: "אחרי שנים שכולם ברחו מהטיפול בנושא הזה, אני ניגש לקיצור התורנויות, כמה שיותר ואיפה שאפשר, אבל זה תהליך הדרגתי. יש הבדלים בין המרכז לבין הפריפריה, יש גם הבדלים בין מחלקות שונות".

סיורו של השר ב"וולפסון" כלל ביקור במחלקות הקורונה, הקרדיולוגיה ומחלקת טיפול נמרץ כללי. "אני נתקבל לא אחת באנשים המסרבים לקבל טיפול כולל הנשמה אחרי שגם לא התחסנו. זו תופעה שקשה לקבל אותה, כואב לראות אותה. האנשים הללו פוגעים רק בעצמם", אמר.

בהצהרה לתקשורת ציין השר: "מערכת הבריאות ובתי החולים הורעבו על ידי נתניהו וליצמן. בתי החולים סובלים מהזנחה והפקרה מכוונת במשך שנים רבות. יש מחסור במיטות, בכוח אדם ובמשאבים. אני עובד עתה כדי לתקן את זה, להביא תקני קבע למערכת ולעשות מהפך תקציבי בבריאות. אין שום סיבה שמערכת הבריאות בישראל תהיה תמיד מתוחה עד הקצה, ואני נחוש לשנות את זה".

נושאים קשורים:  קיצור תורנויות,  מחאה,  מתמחים,  ד"ר ריי ביטון,  ארגון מרשם,  שר הבריאות ניצן הורוביץ,  חדשות,  המרכז הרפואי וולפסון
תגובות

צודקים!